2013年10月18日金曜日

宝、8歳のお誕生日おめでとう!

I can't believe my 1st baby turned 8 today!  He is creative (like to design airplanes and cars... also like to day dream), and he is a kind soul.  Ever since my 2nd son was born, I feel like I have been treating him with "I expect you to be like a big brother-kind of attitude".
On his 8th birthday, I promise I will try my best to be more playful and less critical, and most of all, I will  really be there for you with better listening ears with more smile.  Happy birthday, Martin!  I love you more than you'd ever known.

早いもので、長男、宝くん、今日8歳のお誕生日を迎えました。
幼い頃から玩具で遊ぶより、分解してどういう仕組みになっているのかをじっくり調べるのが好きなエンジニアタイプ。 将来は、飛行機や車のエンジニアになりたいそうです。
想像力豊か...妄想に浸りがちで「貴方それって、何の世界?」っと思うような内容をよくシェアしてきます。 優しい心の持ち主...母の私を支えてくれるMy Rockです。

次男が生まれてからというもの、当時2歳だったにも関わらず、仕事に追われていたことも影響して、宝に対してはいつも厳しくいろんな事を、期待し過ぎてきたように思います。
『お兄ちゃんなんだから、しっかりしなきゃダメよ』という期待が大き過ぎて、母親から受ける愛情がしっかりと伝わっていただろうか?...な~んて少々反省気味。
彼の8歳のバースデーを機会に、批判的な対応をミニマムに絞って、もっと遊び心たっぷり、ユーモアたっぷりで、聞き上手なママになるよう努力する事を誓います。
宝、お誕生日おめでとう。貴方が想像している以上に、Mommy loves you!


 
       
  











 
 

 
 




























0 件のコメント:

コメントを投稿