2013年11月23日土曜日

'Stache Dash, Costa Mesa, CA puts the move in "Movember"!

More than 700 men, women, and children ran to raise awareness and funds for the prostate and testicular cancer research today at 'Stache Dash in Costa Mesa!

I'm so happy with my new personal best record for 5K and got the 1st place in my age group (40-44 yrs)!  It was the very first running event for Zachary and Gavin ever!  They both had a good time during the run and the entertainments thereafter. 

Gavin was sad that he couldn't participate in the mustache award for the longest, the most creative, and most grown since Nov. 1st, ... etc. categories awards.

アメリカでは11月に入ると毎年、口髭を生やし始める男性をいたるところで見かけるようになります。口髭を生やすことで、中高年男性に発生し易くなる前立腺癌と精巣ガンへの認知度を高めようという運動なのです。 今朝息子達と出場した『'Stache Dash』も、参加費の一部が前立腺癌と精巣ガンのリサーチに寄付されるというイベント。会場には700名の老若男女が、それぞれ自慢の口髭を付けて集まりました。


主人や主人の家族、私の家族、友達、同級生、そして将来息子達が、前立腺癌や精巣ガンになりませんように...ならない為の健康的なライフスタイルを築けますように...という願いをこめ、山の頂上に積もった雪を見ながら走りました。

自己ベスト達成と、40-44歳の年齢別部門で1位を押さえる事が出来ました!
早朝7時からの、とっても寒い中のイベントでしたが、楽しく満足な時間を過ごしました。
 

 
 
 
 
 
  
 

 
 
 
 
 
 








0 件のコメント:

コメントを投稿